'Güneş'e en yakın yıldızın yörüngesinde keşfedilmemiş bir gezegen var'

Bilim insanları Güneş'e yakın Proxima Centauri'nin çevresinde keşfedilmemiş bir gezegen olabileceğine dair bulgular tespit etti.

'Güneş'e en yakın yıldızın yörüngesinde keşfedilmemiş bir gezegen var'

Bilim insanları Güneş'e en yakın yıldızın ikinci, gizli bir gezegene sahip olabileceğini söylüyor.

Independent Türkçe'den Andrew Griffin'in haberine göre; En yakın komşumuz olan güneş sistemi Proxima Centauri'nin halihazırda bir gezegene ev sahipliği yaptığı biliniyor.

Fakat bilim insanları burada keşfedilmemiş başka bir gezegenin olduğuna dair ipuçları gördüğünü söylüyor.

Yıldızın etrafındaki yörüngesi her 5,2 yılda tamamlayan olası gezegenin bir "süper Dünya" olduğu düşünülüyor. Kütlesi kendi gezegenimizden daha büyük olmalı ama kendi güneş sistemimizde bulunan buz devleri Uranüs ve Neptün kadar büyük olmamalı.

Science Advances dergisinde yayımlanan yeni bir makalede bilim insanları olası gezegenin doğrulanması halinde küçük yıldızların etrafında daha düşük kütledeki gezegenlerin nasıl oluştuğunu gösterebileceğini yazdı.

Bu aynı zamanda bu tür süper dünyaların nasıl oluştuğuna dair anlayışımızı gözden geçirmemize yol açabilir. Bilim insanları bu gezegenlerin yıldızlardan suların katı buza dönüşmesine yetecek kadar uzakta, kar sınırında olduğunu düşünüyor, fakat bu gezegen bu bölgeden çok daha uzakta kalacaktır.

Proxima b adıyla bilinen ve aynı güneş sisteminde bulunan diğer gezegen keşfedildiğinde gökbilimcileri zaten heyecanlandırmıştı. Proxima b, insanlığın tüm gerekli koşullarla birlikte olası bir yaşam bulma ihtimali için belki de en uygun yer olarak tanımlanıyor ve bir gün Dünya'dan gönderilen robotlarca ziyaret edilebilecek kadar yakın.

Bilim insanları uzun zamandır Proxima Centauri'nin etrafında dönen başka bir gezegen olup olmadığını merak ediyordu.

Şili'deki Atacama Büyük Milimetre/milimetre-altı Dizgesi (ALMA), bu güneş sisteminden gelen bilinmeyen bir ışık spektrumu sinyali kaynağı tespit ettiğinde bu daha da olası hale gelmişti. O günlerde bilim insanları gizemli ışığın başka bir gezegenden gelip gelmediğini, yakındaki bir galaksiden sızıp sızmadığını veya belki de tamamen başka bir şey olup olmadığını merak etmişti.

Yeni yayımlanan çalışmada bilim insanları sinyal hakkında daha yeni verileri analiz etti. Araştırmacılar, ışıktaki değişikliklerin orada bir gezegen olduğu anlamına gelebileceğini buldu.Ne var ki bunu doğrulamak için daha fazla incelemenin gerektiğini aktardı.