Basın İlan Kurumu (BİK), Sayıştay raporlarına da yansıyan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) kamuyu zarara uğratacak harcamalarına ilişkin 6 Ekim 2020’de yayımlanan habere ilişkin BirGün gazetesine ceza verdi.

BİK, ‘RTÜK ne kanun tanıdı ne AYM kararı: 450 bin liralık fazla ödeme’ başlıklı haberi nedeniyle Birgün'e 3 gün ilan kesme cezası verdi.

Sayıştay denetçileri, RTÜK üyelerinin yasal engellere ve Aynaya Mahkemesi kararlarına karşın kendi aralarında oybirliğiyle belirledikleri maaş ve yurt dışı gündelikleri ile bir yılda 453 bin 963 liralık ‘kamu zararı’na yol açtıklarını tespit etmişti. Söz konusu haberin yayımlanmasının ardından RTÜK’ün şikâyeti de gecikmedi.

İTİBARSIZLAŞTIRIYORMUŞ!

BirGün'de yer alan habere göre, haberin Sayıştay raporlarına dayandırılmasına rağmen ‘iftira’ olduğunu öne süren RTÜK’ün 15 Ekim 2020’de kuruma verdiği şikâyet dilekçesinde, “Bahse konu haberler RTÜK’ün tüzel kişiliğini, RTÜK Başkanı ve üyelerini yıpratmaya ve itibarsızlaştırmaya yöneliktir’’ dendi. Haberin Basın Ahlak Esaslarına aykırı olduğu iddia edildi.

BirGün’ün avukatları tarafından yapılan savunmayı dikkate almayan BİK ise gazeteye, resmi ilan ve reklamların yanı sıra internet haber sitesi için yararlandığı ek göstergenin de 3 gün süreyle kesilmesine karar verdi. Karar bugün gazetemize tebliğ edildi. Haberde ifade ve haber verme özgürlüğünün sınırlarının aşıldığı öne sürülen kararın gerekçesinde, Sayıştay raporlarının kesinleşmediği iddia edildi.