Saray'a uzanan rüşvet iddiaları: Yolsuzluklar değil medya cezalandırıldı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'na uzanan rüşvet ve yolsuzluk iddialarını gündeme getiren muhalif kanallara ceza verdi. RTÜK Üyesi Taşcı, "RTÜK Albayrak ve Taşkesenlioğu’nun avukatlığına soyundu!" diye tepki gösterdi.

Saray'a uzanan rüşvet iddiaları: Yolsuzluklar değil medya cezalandırıldı

GERÇEK GÜNDEM - Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi İlhan Taşcı, hakkında yakalama kararı bulunan Sedat Peker’in Saray’a uzanan rüşvet iddiaları üzerine yayın yapan muhalif kanallara ceza verdiğini açıkladı.

Twitter hesabından açıklamalarda bulunan Taşcı, AKP Erzurum Milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu, Sermayeye Piyasası Kurulu’nun (SPK) eski Başkanı olan ağabeyi Ali Fuat Taşkesenlioğlu ve Cumhurbaşkanı danışmanları Serkan Taranoğlu ile Korkmaz Karaca’nın yer aldığı rüşvet iddialar üzerine verilen cezaya tepki gösterdi.

Taşcı, RTÜK Albayrak ve Taşkesenlioğu’nun avukatlığına soyundu! Sedat Peker’in Serhat Albayrak ve AKP Milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu’na ilişkin iddialarının tartışıldığı programlar nedeniyle Halk TV’ye 2, Tele 1’e 2, KRT’ye de 1 ceza verdi. Gerekçe küçük düşürülmüşler” dedi.

Taşcı devamında cezanın gerekçesini açıkladı ve şunları ifade etti:

RTÜK’ün Halk TV, Tele 1 ve KRT’ye oy çokluğuyla verdiği %3 para cezası kararının dayandırıldığı gerekçe Sedat Peker’in iddialarını televizyonda tartışarak Serhat Albayrak ve Zehra Taşkesenlioğlu’nun “küçük düşürülmesi”! Güler misin ağlar mısın! RTÜK’ün savundukları bitmedi. “İzmir’in kurtuluşunda tek kurşun atmadık” diyen İsmail Kahraman da korunup kollanan şahılardan. Nihat Sırdar’ın programında bu sözleri eleştirip Cuma Hutbesinde Atatürk'e yer verilmemesine tepki nedeniyle de Kafa Radyo’ya %3 idari para cezası.

Haklarında iddialar ithamlar bulunanlarla ilgili her zaman aklanma olanağı mevcutken ve iddiaları araştırması gereken yargıyken RTÜK’ün harekete geçmesi hayli manidar! Zehra Taşkesenlioğlu’nun polis koruma sayısı arttırılmıştı üstüne bir de RTÜK koruması geldi!

CAFER MAHİROĞLU'NDAN TEPKİ

Halk TV Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, RTÜK’ün verdiği cezaya Twitter hesabından tepki gösterdi. Mahiroğlu, “Haber haktır. Gazetecinin görevi kamuoyunu bilgilendirmek, ve gerçekleri ortaya koymaktır. RTÜK, bir kez daha Halk TV'ye ceza vererek 'görevini yapma' diyor. Bu ceza bize olduğu kadar siz seyircilerimizedir. Kimse Halk TV'nin işini yapmasına engel olamaz” dedi.

NE OLMUŞTU?

Sedat Peker, "Deli Çavuş" adlı hesaptan yaptığı paylaşımlarda, AKP Erzurum Milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu, eski Sermaye Piyasası Düzenleme Kurulu Başkanı Ali Fuat Taşkesenlioğlu, Cumhurbaşkanı Danışmanı Serkan Taranoğlu, TOBB üyesi Salih Orakçı ve Marka Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mine Tozlu Sineren’in adının karıştığı rüşvet iddiasında bulunmuştu.

Peker’in iddiasına göre Sineren’den borsada bir işlemi gerçekleştirmek için rüşvet istendi ve ismi geçen diğer kişiler de bu rüşvet ağının içinde yer almıştı. Ayrıca AKP’li Taşkesenlioğlu’nun eski Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü ve AKP milletvekili aday adayı olan eski eşi Prof. Dr. Ünsal Ban’dan boşanma davası açtığı ve 70 milyon lira maddi ve manevi tazminat istediği ortaya çıkmıştı.

Peker ayrıca Tașkesenlioğlu’nun boşanma aşamasındaki eşi eski Türk Hava Kurumu (THK) Üniversitesi Rektörü Ünsal Ban’ın kendisine gönderdiği bir videoyu paylaşmıştı. Ban tarafından kayda alınan videoda Taşkesenlioğlu'nun elinde bıçak olduğu görülmüştü.

Peker, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, “Ben telefonla birkaç kez görüştüm. O da öldürüleceğini düşünüyor. Hatta eşi olan AK Parti’nin Erzurum milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu’nun evde otururlarken kendisine bıçakla saldırarak kısmen yaraladığı olaydan sonraki gizlice çekmiş olduğu görüntüleri bana yolladı” demişti. Peker’i paylaşımları sonrası Ban yurt dışına kaçarken yakalanmıştı. Ban hakkında, boşanma aşamasındaki eşine ait kişisel verileri organize suç örgütü lideri ile paylaşma, tehdit ve şantaj suçlamaları bulunuyor.