Bakan Şimşek'ten Emekli, Memur ve Asgari Ücret Açıklaması: 2026 Zam Oranlarını Duyurdu
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın'ın soru önergesini yanıtladı. Şimşek, 2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 ve asgari ücrette yüzde 27,01 artış yapıldığını açıkladı. Ayrıca 2002'den bu yana gerçekleşen reel artış oranlarını da paylaştı.
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, emekli ve memur maaşları ile asgari ücretteki artışlara ilişkin Meclis'e sunulan soru önergesini yanıtladı. İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın'ın verdiği önerge üzerine açıklama yapan Şimşek, 2026 yılında en düşük memur maaşına yüzde 39,38, en düşük emekli aylığına yüzde 39,52 ve asgari ücrete yüzde 27,01 oranında artış yapıldığını bildirdi. Şimşek ayrıca, 2002 yılından bu yana maaş ve ücretlerde gerçekleşen reel artış oranlarını da paylaştı.
SORU ÖNERGESİNİ YAVUZ AYDIN MECLİS'E TAŞIDI
BirGün'de yer alan habere göre, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın, son 3 yılda asgari ücret, en düşük ve ortalama memur maaşları ile en düşük ve ortalama emekli aylıklarının enflasyondan arındırılmış reel değişimini Meclis gündemine taşıdı. Aydın, soru önergesinde ayrıca enflasyonla mücadele programı kapsamında vatandaşların satın alma gücünde kalıcı artış sağlanması için 2026 ve 2027 yıllarında hangi somut hedeflerin belirlendiğini sordu.
ŞİMŞEK 2026 ZAM ORANLARINI AÇIKLADI
Soru önergesini yanıtlayan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, ekonomi programının temel amacının yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme yoluyla refah artışı sağlamak olduğunu belirtti.
Şimşek, 2026 yılında yapılan artışlara ilişkin şu bilgileri paylaştı:
- En düşük memur maaşına yüzde 39,38,
- En düşük emekli aylığına yüzde 39,52,
- Asgari ücrete yüzde 27,01 oranında artış yapıldı.
2002'DEN BU YANA REEL ARTIŞ ORANLARINI PAYLAŞTI
Şimşek, 2002 yılının Aralık ayından bu yana maaş ve ücretlerde gerçekleşen reel artış oranlarına ilişkin de açıklamada bulundu. Aile yardımı dahil en düşük memur maaşının reel olarak yüzde 261, en düşük emekli aylığının yüzde 621, asgari ücretin ise yüzde 207 oranında arttığını bildirdi.
'ASGARİ ÜCRET VERGİ DIŞI BIRAKILDI'
Vergi sisteminde ücret gelirlerine yönelik farklı uygulamaların bulunduğunu belirten Şimşek, ücret gelirlerinin diğer gelir unsurlarından pozitif yönde ayrıştırıldığını ifade etti. Mevcut vergi oranlarının ücret gelirleri için diğer gelir unsurlarına kıyasla daha yüksek tutarlardaki matrahlara uygulandığını kaydeden Şimşek, asgari ücretin 1 Ocak 2022'den itibaren vergi dışında bırakıldığını hatırlattı. Şimşek, asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanlar için de asgari ücretin gelir vergisi matrahına karşılık gelen tutarının gelir vergisinden, brüt asgari ücrete karşılık gelen tutarının ise damga vergisinden istisna edildiğini bildirdi.
Kaynak: BirGün