• BIST 106.991
  • Altın 151,481
  • Dolar 3,6762
  • Euro 4,3196
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 2 °C

Yanlış ilaç hayatını mahvetti

Yanlış ilaç hayatını mahvetti
Avustralya'da Danika Heron isimli genç bir kızın hayatı yanlış ilaç kullandığı için bir anda kabusa döndü.

Gazeteport - Sidney'de yaşayan 18 yaşındaki Danika Heron'a epilepsi teşhisi konulduktan sonra tedavi altınan alındı. Genç kız doktorların verdiği Lamictal ve Keppra isimli ilaçları kullandı. Dudakları şişen ve vücudunda kaşıntı başlayan kız başlangıçta bunları önemsemedi.

İngiliz basınından The Daily Mail'in sitesinde yer alan habere göre; 19 yaşına girmeye hazırlandığı gün büyük bir felaketi yaşadı. Bir gecede bütün vücudu içten dışa yanmış gibi olan kızın her yerinde kabarcıklar çıktı. Kabarcıklarla birlikte kanamalar başlayan kız acile kaldırıldı.

Kızı inceleyen doktorlar Kızamık ve su çiçeği teşhisleri koydu. Bir ay hastanede kalan kızın durumu daha da kötüleşince tekrar tetkik yapıldı ve korkunç gerçek ortaya çıktı.

Kızda nadir olarak rastlanan Stevens-Johnson Sendromu başlamıştı. Stevens-Johnson sendromu, cilt ve mukoza zarının ilaç veya enfeksiyona karşı ciddi şekilde reaksiyon gösterdiği nadir görülen ciddi bir rahatsızlık olarak biliniyor. Kullandığı ilaçları hemen bırakan genç kız canını kurtardığı için çok mutlu. Danika Heron, ilaç kullanılırken yan etkilerine mutlaka bakılması gerektiğini tavsiye ediyor



  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2017 Gerçek Gündem | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.