Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), Radio Free Asia (RFA), Küba Yayıncılığı Ofisi (OCB), Al Hurra TV ve Ortadoğu Yayın Ağları (MBN) adlı kuruşları çatısı altında toplayan kurumun sitesinde yanlış aramalar yapıldığında, "Üzgünüz. Aradığınız sayfa bulunmamaktadır. Tıpkı Türkiye'de basın özgürlüğünün olmaması gibi" ifadesi beliriyor.

Bu uyarıda verilen ülke adıysa Suriye, Rusya, İran, Çin, Irak, Afganistan, Küba, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Kazakistan, Katar, Nijerya ve Kuzey Kore gibi basın özgürlüğü açısından eleştirilen ülkeler arasında anlık olarak değişiyor.
 

Devamında "Aradığınızı bulmanıza yardımcı olması için arama özelliğimizi kullanın. Dünya genelinde basın özgürlüğüne gelince, bunun üzerinde çalışıyoruz. Nasıl olduğunu buradan öğrenin: Basına Yönelik Tehditler" ifadesiyle verilen linkte de "USAGM ağları için haber yapan gazeteciler her gün risk altında.

Bağımsız medyayı bastırarak ve görevlerini yapan gazetecileri hedef alarak uluslararası standartları ihlal eden bu tür eylemleri şiddetle kınıyoruz" mesajı yer alıyor.

Kurumun sitesinde ayrıca, "Basın Özgürlüğü" başlığı altında, medyanın "özgür" ya da "kısmen özgür" olarak nitelendirildiği ülkelerle, "özgür değil" şeklinde tanımlandığı ülkeler harita halinde veriliyor.

(Independent Türkçe, USAGM)