Bilim insanlarını şaşırttı: Uzay-zamanı büken ve ışığı kıran galaksi kümesi keşfedildi

Hubble Uzay Teleskobu'nun tespit ettiği Abell 1351 ismi verilen galaksi kümesinin uzay - zamanı büktüğü, ışığı kırdığı ve güneşten katrilyonlarca kat daha ağır olduğu keşfedildi.

Hubble Uzay Teleskobu yeni bir galaksi kümesi tespit etti. Büyük Ayı Takımyıldızı içindeki bu galaksi kümesi hesaplamalara göre devasa boyuta ve ağırlığa sahip.

Bilim insanları Abell 1351 adındaki bu galaksinin boyutuyla uzay - zamanı büktüğünü ve ışığı kırdığını söyledi.

Amerikan ve Avrupa uzay ajanslarının birlikte geliştirdiği Hubble Uzay Teleskobu yeni bir galaksi kümesi keşfetti. Abell 1351 adındaki bu galaksi hem büyüklüğüyle hem bunun yarattığı etkiyle bilim insanlarını şaşırttı.

AĞIRLIĞI GÜNEŞTEN FAZLA

Büyükayı Takımyıldızı yörüngesinde görülebilen Abell 1351 binlerce galaksinin merkez bir çekim gücüyle bir arada durmasından oluşuyor. Bu galaksi kümesinin ağırlığının Güneş'ten katrilyonlarca kat daha fazla olduğu belirtiliyor. Yapılan son gözlem bu kadar büyük bir ağırlığın uzay - zaman üzerindeki etkisine dair bir yorumda bulunmamızı sağlıyor.

NTV'de yer alan habere göre; fotoğraftaki ışık çizgileri yıldız kayması gibi görünüyor. Aslında onlar uzaktaki galaksilere işaret ediyor. Galaksi kümesinin ağırlığı o kadar fazla ki içerisinden geçen ışığı bir büyüteç gibi büküp yeniden dağıtabiliyor. Uzay ve zamanı çarpıtan bu ağırlık nedeniyle çizgi halindeki ışık aslında aynı galaksinin farklı zamanlardan görüntüsünün birleşmiş hali.

Yerçekimsel merceklenme adı verilen bu fenomen astronomi fotoğrafçılığında yaygın olarak kullanılıyor. Eğer ışık kaynağı yeterince yakınsa ve lens görevi gören yerçekimsel kütle yeterince ağırsa aynı ışık kaynağına ait birden fazla fotoğraf görmek mümkün.

Kütleçekimsel merceklenme araştırmacıların normalde gözlemleyebileceğimizden çok daha uzaktaki galaksiler gibi nesneleri görmelerini sağlıyor.