• BIST 105.268
  • Altın 163,279
  • Dolar 3,9562
  • Euro 4,6452
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 2 °C

Basının Kasım bilançosu ağır

Basının Kasım bilançosu ağır
DİSK'e bağlı Basın İş sendikası basın, yayın alanında yaşanan hak ihlallerine ilişkin Kasım ayı raporunu yayınladı.

"Yandaş medyaya da operasyon" başlıklı raporda yolsuzluk haberlerini yapan gazetecilere ve basın kuruluşlarına yönelik baskılarla ile havuz medyasındaki yönetimsel değişiklikler dikkat çekti.

EREN: PATRONLARIN ELİNİ RAHATLATIYORLAR

Raporu bianet'e değerlendiren DİSK Basın İş Başkanı Faruk Eren medya sektöründe artan iş güvencesizliğine dikkat çekerek bu durumun iktidara yakın basın kuruluşlarına da yansıyabileceğini ifade etti.

"Gazeteciler artık evden çıkmadan işten çıkarıldıklarını öğreniyorlar. Böylesi bir işsizlik ortamında yaşıyoruz. Tehlikeli bir durum bu.

"Son hükümet değişikliğinde, Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan'ın basından sorumlu hale getirilmesiyle birlikte hükümet internet medyasına çalışan gazeteciler için düzenleme yaparken aynı yasa içinde kıdem tazminatını kaldırmayı planlıyor. Bunu da iktidara yakın patronların elini rahatlatmak için yapıyorlar.

"Basın üzerinde de artan bir iktidar baskısı var. Yolsuzluk operasyonuyla ilgili haber yapan gazeteciler soruşturmaya uğruyorlar, işten çıkarılıyorlar. Gazetecilere yönelik şiddet devam ediyor ve bu şiddetin sorumluları cezasız kalıyorlar."

DİSK Basın İş'in raporu özetle şöyle:

- Kasım ayında Alkım Yayınevi çalışanı Onur Özkaya darp edildi.

- Yüksek Seçim Kurulu, Cumhurbaşkanlığı seçimleri döneminde tarafsızlık ilkesini ihlal ettiği gerekçesiyle TRT'ye yedi program durdurma cezası verdi

- RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı uzmanları 'Kara Para Aşk' adlı dizideki öpüşme sahnesini "The Art of Kissing (Öpüşme Sanatı)" adlı kitapı referans göstererek"lip-o-suction" olarak adlandırdı ve erotik buldu.

İŞTEN ÇIKARMALAR

- Kanal D, HaberTürk, CNN Türk, GS TV, TGRT ve Alem FM'den en az 29 medya çalışanı işten çıkarıldı.

- Akşam gazetesi İzmir Temsilcisi Ufuk Türkyılmaz, 1,3 tonluk altın dolu uçağın yer verildiği 'Altına baskın' manşeti nedeniyle işten çıkarıldı. Türkyılmaz'ı işinden eden haber, 24 Temmuz 2013 tarihinde Akşam gazetesinin manşetinde yer almıştı.

- Ethem Sancak'a ait Türkmedya grubu yayınlarını Genel Yayın Yönetmenleri aynı anda görevden alındı. Açıklamada, Mustafa Karaalioğlu(Star Medya Yayıncılık Grup Başkanı), Yusuf Ziya Cömert (Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni), Mehmet Ocaktan (Akşam Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni) ile yolların ayrıldığı ifade edildi.

SALDIRILAR

- En az altı gazeteci haber takibi sırasında şiddete maruz kaldı.

- Türkiye ile Kazakistan arasında oynanan karşılaşmayı izleyen gazeteciler özel güvenlik görevlilerinin saldırısına uğradı.

- BirGün gazetesinde gönüllü fotomuhabiri olarak görev yapan Pembegül Gökçek'e, Soma'da 301 işçinin hayatını kaybettiği facia sonrası Galatasaray Meydanı'nda düzenlenen protesto sırasında TOMA'dan su sıkan polis hakkında "kasten yaralama" suçlaması ile 3 yıla kadar hapis istemli dava açıldı.

TEHDİT

- Fadıl Akgündüz, konuşmacı olarak katıldığı 3. Uluslararası Helal Gıda Konferansı'nda İstanbul Bayrampaşa'da bulunan Caprice Gold Oteli hakkında soru soran Zaman muhabiri, kameralar önünde tehdit etti. Akgündüz, "Siz mafyasınız, bak senin suratını parçalarım. Bak bu kameralar önünde diyorum. Sen bir hırsız gazetenin elemanısın." Dedi.

- Uzunçayır metrobüs durağında BirGün gazetesi dağıtan Şevki Yüceer'i, gazete dağıttığı sırada kimliği belirsiz bir kişi belindeki silahını gösterip "Kafana sıkarım" diyerek tehdit etti.

- Taraf yazarı Amberin Zaman bir Twitter kullanıcısı tarafından tehdit edildi.

GÖZALTI

- Gün TV çalışanlarının kaldığı eve gece yarısı özel hareket timleri eşliğinde baskın yapıldı. Evdekiler yere yatırılırken hakkında arama kararı olduğu gerekçesiyle muhabir Kübra Söylemez gözaltına alındı.

- Ankara'da öğrenci eylemini izleyen Öğrenci Kolektifi muhabiri gözaltına alındı.

- Taraf gazetesi yazarı Mehmet Baransu evine gelen polisler tarafından hakkında yakalama kararı olduğu gerekçesiyle gözaltına alındı. Baransu bir dava ile ilgili ifade vermesinin ardından serbest kaldı.

YARGI

-En az 11 gazeteci ve Cumhuriyet, Zaman, Taraf, Yurt, BirGün gazeteleri ve Halk TV hakkında dava açıldı. Açılan davaların hemen hepsi yolsuzluk soruşturması ile ilgili yapılan haberler gerekçesiyle açıldı.

- Yolsuzluklarla ilgili yayın yasağına yapılan itiraz mahkeme tarafından reddedildi.

- Dört eski bakan ile ilgili yolsuzluk soruşturmasına ilişkin yayın yasağına Cumhuriyet gazetesi BirGün, Yurt, Today's Zaman, ve Evrensel gazeteleri, T24, Rotahaber, Grihat, Sol Haber, İleri Haber, Diken, ZeteHaber ve On7yirmi5 uymayacağını açıkladı. bianet.org yasağı yargıya taşıdı.

- Etiler Polis Okulu hakkındaki yolsuzluk iddialarını Yurt Gazetesi'nde haberleştiren Ahmet Meriç Şenyüz ve Mehmet Demirkaya'ya 5'er ay hapis cezası verildi. Hükmün açıklanmasının geriye bırakıldı.

- İstanbul 2. Asliye Ceza Mahkemesi, rüşvet ve yolsuzluk iddialarını "Tuvalette rüşvet teslimatı" başlıklı haberle gündeme getiren Ulusal Kanal muhabiri Özer Sürmeli'yi de beş ay hapis cezasına çarptırdı. Hüküm ertelendi.

- Gazeteci Musa Doğan'a hakaret içerikli köşe yazısı nedeniyle açılan davada; para cezasını kabul etmeyince 45 gün yaprak toplama cezasına çarptırıldı.

- Emir Ekşioğlu'nun Radyospor'da 'Loca' programının final bölümü, konuk BirGün Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Barış İnce'nin iktidarı eleştirmesi nedeniyle program yayınlanmadı. 'Loca' programı böylece final yapamadan yayından kaldırılmış oldu.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2017 Gerçek Gündem | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.