• BIST 108.594
  • Altın 144,278
  • Dolar 3,4942
  • Euro 4,1102
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 25 °C

Erden Kıral’ın filmine eleştiri yağdı

Erden Kıral’ın filmine eleştiri yağdı
Türkiye sinemasının önemli yönetmenlerinden Erden Kıral’ın merakla beklenen filmi “Gece” ilk sınavını sinema eleştirmenlerine verdi.

GERÇEK GÜNDEM / AYSEL KILIÇ - Nurgül Yeşilçay ve Mert Fırat gibi başarılı oyuncuların başrollerini aldığı filmi, eleştirmenler gerçekçi bulmadı.

Yazar Hasan Kılıç’ın “Zahit” adlı kitabını beyaz perdeye uyarlayan Erdal Kıral’ın “Gece” adlı filmi bu Cuma gösterime giriyor. Filmin basın gösterimiyse bugün Kanyon Cinemaxsimum’da yapıldı. Filmi çok sayıda gazeteci ve sinema eleştirmeni izledi.

Güneydoğu’da yaşayan ama köyleri boşaltılınca İzmir’e göç etmek zorunda bırakılan ailelerin hikâyelerinin anlatılmaya çalışıldığı film, bir yandan metropoldeki yoksul yaşamlara, pavyon hayatına; diğer yandan siyasete, hapishanelere ve ölüm oruçlarına ayna tutuyor. Filmin güçlü bir oyuncu kadrosu var: Nurgül Yeşilçay, Mert Fırat, Vildan Atasever, İlyas Salman, Ayça Damgacı, Hakan Yufkacıgil, Hakan Karahan, Teoman Kumbaracıbaşı, Nur Sürer...

Filmde; Nurgül Yeşilçay, ‘konsomatris Süsen’i canlandırırken, Süsen’in “kocası” rolünde olan Mert Fırat ise ‘pavyon fedaisi Yusuf’u canlandırıyor. Bir yandan içki, esrar, pazarlanan kadınları; diğer yandan davası uğruna ölüm orucuna yatan hayatlar…

Sinema eleştirmenleri ve kültür sanat muhabirleri, film gösteriminin ardından ilk izlenimlerini Gerçek Gündem’e değerlendirdi. İşte eleştirmenlerin “Gece” eleştirisi: 

“BU FİLM OLMAMIŞ”

Alper Turgut: Film, fakirleri ve göç etmişleri anlatıyor. İzmir’e göç eden Kürt aileler ve bu ailelerin orada yaşadığı sorunlar, kente tutunma çabası anlatılmaya çalışılmış. Ama öyle bir şekilde mesaj geliyor ki sanki Kürt ailesini erkekleri siyasete girecek, kadınları da pavyona! Yaşam kesitleri veriliyor ama bu o kesişmeler ve rastlantılar da tam olmamış. Bir tarafı siyasetten bir tarafı pavyondan yürüyor. Keşke sadece pavyon tarafından yürünsenmiş. Çünkü siyaseti pek anlatamamışlar.

Nurgül Yeşilçay ve Mert Fırat’ın oyunculukları iyi ama bazı oyuncular sırıtıyor. “Vicdan” filminde de görmüştük, Erden Kıral’ın bir pavyon ilgisi vardı. Keşke bu filmi bir pavyon yaşamı üzerine çekseymiş. Bu film olmamış. Sadece kader, acı, duygu istismarı ve acı pornosu gibi bir yere dönüşebilir. Bu çok ince bıçak sırtı bir iş. Siz göç ediyorsunuz ama hepiniz başka bir noktaya düşeceksiniz, ya da siyasete direk girmeyip, ölüyorsunuz gibi bir mantık çıkıyor.

Ben de gazeteci olarak ölüm oruçlarını yakından takip ettim, kitap yazdım. Bu konuyu iyi bilenlerdenim. 2000’deki ölüm oruçlarını, 1996’daki ölüm oruçlarını yanından takip ettim. ‘84 ölüm oruçları sırasında da amcam cezaevinde olduğu için bir şekilde siyasetin içindeydim. Filme baktığımızda, siyasetin bir algısı yok, nedeni yok. Eylemlerin siyaseten altı boş. Siyaset bölümü olmamış.

“SİYASETTE İNANDIRICI OLAMAMIŞ”

Serdar Akbıyık: Filmin iki ayrı konusu var fakat odak konusu yok. Yani bu filmi seyrettiğimiz zaman odağa neyi alacağınızı şaşırıyorsunuz. Tabi ki oyuncular olarak baktığımızda Mert Fırat da Nurgül Yeşilçay da çok güzel oyunculuk sergilemişler, onların hikâyesi çok doğru işlenmiş. Bu film o hikâye üzerinden gitmeliydi ama yönetmen buna izin vermiyor. Siyasi mesajları olan kısımda inandırıcılık problemi ortaya çıkıyor.

“BAZI SORULARA İYİ YANIT VERİLMEMİŞ”

Hilal Solmaz: Erden Kıral Türkiye sinemasının en önemli yönetmenlerinden biri, dolayısıyla bu filmi merakla bekliyordum. Filmde zorunlu göç nedeniyle büyük şehre gelen bir ailenin dramına tanık oluyoruz. Büyükşehir’de kaybolan bir genç kadın… Erkek kardeşlerden birinin açlık grevinde diğerinin gerilla olması filmin üç temel hikâyesini oluştursa da, biraz kafa karışıklığına yol açıyor. Pavyonda çalışan ve kocası tarafından satılan bir kadının yaşadıkları evet büyük bir dramdır ancak siyasi görüşleri nedeniyle tercih yapan diğer iki kardeşin hikâyesi dram mıdır? İşte bu bir soru işareti bırakıyor. Burada yönetmenin bazı sorulara yanıt verememesinin filmi de etkilediğini düşünüyorum.

Oyunculuklar konusunda ise Nurgül Yeşilçay, Mert Fırat iyi performans göstermişler.

“CESUR OLMAK GEREKİRDİ”

Tuğçe Madayanti: Nurgül Yeşilçay ve İlyas Salman hikâyesini başarılı buldum. Fakat diğer politik mevzularda yönetmenin net bir şey söyleyemiyor. Açlık grevi, dağa çıkan ağabey vs. bu konular çok muğlak kalmış. Biraz daha cesur olmak gerekirdi. Ama oyuncular Nurgül Yeşilçay ve Mert Fırat beni çok şaşırttı. Özellikle Mert Fırat çok iyi oynuyor.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2017 Gerçek Gündem | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.